//honeypot demagogic

 Forum DhammaCitta. Forum Diskusi Buddhis Indonesia

Author Topic: Ajahn Mun Bhuridatta  (Read 5718 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bond

  • KalyanaMitta
  • *****
  • Posts: 3.666
  • Reputasi: 189
  • Buddhang Saranam Gacchami...
Ajahn Mun Bhuridatta
« on: 04 February 2008, 08:09:00 PM »
Ajahn Mun adalah yg dipercayai seorang Arahat yg juga merupakan murid dari Ajahn Sao Katansilo(Arahat), Di jamannya mereka terkenal sebagai Bhikkhu Dhutangga(bahasa Thailand =Tudong)/Kammathana yg amat ketat di Thailand. Beberapa murid dari Ajahn Mun Bhuridatta yg terkenal adalah Ajahn Chah dan Ajahn Luangta Mahaboowa.

http://www.answers.com/topic/mun-bhuridattaTo Burma
In 1911, Ajahn Mun decided to walk to Burma in search of a highly attained meditation teacher who could help him in his struggle for enlightenment. He walked by stages from northeast Thailand down to Bangkok, through the wilderness mountain ranges.

He made his way into Burma and visited the Shwedagon Pagoda among other sites. During his stay in Burma, he did indeed make contact with meditation teachers who were capable of giving him the guidance he was seeking in order to develop the correct meditation practices that would lead to higher attainments. Unfortunately, the names of these meditation teachers were never recorded[citation needed]. Ajahn Mun spent the Rain Retreat of 1911 at Moulmein in lower Burma, in the Mon states. He was deeply affected by the morality and generosity, and strong monastic discipline of the Mon and Shan people he met in Burma.


Dan selama ini tidak ada yg tau siapa nama guru Ajahn Mun Bhuridatta dalam pencariannya mencari guru meditasi di Myanmar yg membantu pencerahannya.

Nah dalam web yg tertulis dalam wikipedia tertulis bahwa dia menghabiskan Rain retreat di Moulmein, yg mana nama lain kota itu adalah Mawlamyine. Mawlamyine adalah tempat dimana tempat monastrynya Paauk Sayadaw berada. Kelihatannya ada hubungannya dengan guru Ajahn Mun Bhuridatta disekitar Mawlamyine. Walaupun Monastry Paauk Sayadaw berdiri 1926 dan Ajahn Mun bertapa pada tahun 1911.
Perjalanannya Ajahn Mun adalah dari Shwedagon ke Mawlamyine, kesimpulan saya pribadi adalah guru beliau adalah di sekitar situ, tetapi saya sendiri melihat yg paling mungkin di hutan Mawlamyine dimana dia melakukan rain retreat. Karena saat itu para bhikkhu melakukan massa vassanya.

Smoga informasi ini berguna.Dan kalau ada tambahan informasi lagi, akan sangat berguna sekali.

 _/\_











Natthi me saranam annam, Buddho me saranam varam, Etena saccavajjena, Sotthi te hotu sabbada

 

anything